Το Google Webmaster Tools και το Google Analytics μπορώ αρχικά να τα χαρακτηρίσω ως απλά SEO βήματα για κάποιον (σαν και εμένα) που δεν κατέχει γνώσεις γύρω από SEO (Search Engine Optimazation). Πραγματικά είναι πάρα πολύ χρήσιμα για τον αρχάριο αλλά μέχρι και για τον πιο advanced χρήστη.
Google Analytics
Ξεκινώντας με το Analytics, προσωπικά πιστεύω πως είναι το πιο εύκολο, εύχρηστο, γρήγορο και αξιόπιστο website stats platform για webmasters. Τα διαγράμματα, οι αναλύσεις, οι λεπτομέρειες είναι -όπως και να το δει κανείς- τα καλύτερα. Θεωρώ το Analytics ως μαζί με το Mint τα καλύτερα visitor tracking platforms.
Η ενσωμάτωση του στο site σας είναι πάρα πολύ εύκολη, αρκεί να βάλετε τον ακόλουθο κώδικα σε κάθε σελίδα (URL) που υπάρχει:
<script type="text/javascript">
var gaJsHost =1;
</script>
<script type="text/javascript">
var pageTracker = _gat._getTracker("UA-xxxxxx-x");
pageTracker._trackPageview();
</script>
Σημείωση: Το script αυτό το βάζετε ακριβώς πριν το </body> tag και εκεί που έχει το UA-xxxxxx-x βγάζετε τα “x” και βάζετε το δικό σας κωδικό που σας δίνει το Analytics κατά την εγγραφή σας.
Όσοι έχετε ένα WordPress self-hosted blog τα πράγματα είναι ακόμη πιο απλά καθώς υπάρχουν διάφορα Plugins για αυτή την δουλεία. Ενδεικτικά, εγώ χρησιμοποιώ το Google Analytics for WordPress και το Google XML Sitemaps (το οποίο είναι κυρίως για τα Webmaster Tools). Το μεν πρώτο βάζει αυτόματα σε κάθε post, page, tag, category και γενικότερα σε κάθε page του WP blog σας τον απαραίτητο Javascript κώδικα ώστε να γίνετε tracked ενώ το δεύτερο βγάζει σε ένα .xml αρχείο όλα τα URLs του website σας ώστε να γίνονται καλύτερα crawled από το Googlebot.
Μέχρι και ο πιο αρχάριος χρήστης σε επίπεδο website stats, navigation και κατανόησης των τεχνικών όρων θα τα καταφέρει θαυμάσια. Το Analytics δίνει μια τεράστια γκάμα στατιστικών, όπως κατά πόσο “πιστοί” είναι οι επισκέπτες σας, τι ταχύτητες έχουν, γεωγραφικό προσδιορισμό, από που προέρχονται, ποιές σελίδες πρώτο-επισκέπτονται, πόση Μ.Ο. ώρα κάθονται στο site σας και πολλά, πολλά άλλα.
Τέλος, μια από τις πιο σημαντικές λειτουργίες του Analytics είναι τα Goals. Τα Goals είναι οι στόχοι που μπορείτε να βάλετε για οποιαδήποτε παράμετρο του Analytics ώστε να ανεβάσετε τους επισκέπτες σας ή να τους κάνετε να “κάθονται” πιο πολύ ώρα στο site σας.
Google Webmaster Tools
Η κύρια λειτουργία του Webmaster tools είναι να μπορείτε να ελέγχετε ανά πάσα στιγμή τα στοιχεία του site σας τα οποία έχει η Google, να το κάνετε πιο search-friendly και λίγο πιο SEO-friendly.
Όπως και το Analytics και αυτό προσφέρει μια πλούσια γκάμα χαρακτηριστικών όπως ο έλεγχος του robots.txt και του sitemap.xml, τα content analysis του site σας, τα crawling stats του Googlebot για το site σας -πιθανά προβλήματα που μπορεί να συνεχίσει.
Και εδώ, χρείαζετε να κάνετε verify ότι είστε ο webmaster/owner του site βάζωντας απλώς ένα <meta> tag στο <head> και πριν το <body>, είτε ανεβάζοντας ένα .html αρχείο στο root directory του site σας. Όμως στο Webmaster Tools δεν χρειάζετε κανένα plugin ή manual πέρασμα όλων των pages για να βάλετε το scriptάκι.
Το μόνο αρνητικό του Webmaster Tools είναι ότι είναι ελάχιστα πιο δύσκολο από το Analytics. Γι’ αυτό θα ήθελα να δω μερικά Tutorials ή How-To’s από τη μεριά της Google, ώστε να εξηγεί τον αρχάριο χρήστη στα πρώτα βήματα του στο website mastering.
Last thoughts
Τέλος, η σωστή χρήση αυτών των δύο Web apps σαν ένα ενιαίο Web app μπορεί να δώσει ένα πολύ ισχυρό αποτέλεσμα στο πόσο ψηλά είστε στην κατάταξη διάφορων related searches με το site σας, να σας βοηθήσει να καταλάβετε τους επισκέπτες σας ώστε να δώσετε ένα πιο user-friendly content ή στην καλύτερη ένα πολύ ωραίο (αλλά “μικρό και “πρόχειρο”) SEO “campaign” για το προσωπικό σας blog ή website.
"https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E" ↩
Μπράβο ρε Τόλη, όλα τα ξέρεις!
Γεια σου ρε Τόλη άρχοντα!
Τόλη είσαι ημίθεος ρε μαν!