Apple iPad, πως μπορεί να αλλάξει τον κόσμο μέσα από την εκπαίδευση

Το iPad είναι σίγουρα αμφιλεγόμενο. Πολλοί το κατηγορούν και άλλοι τόσοι είναι που το υποστηρίζουν.  Αν και εγώ ήμουν ανάμεσα στους πρώτους, προβλέποντας όχι την εμπορική του αποτυχία — ήμουν σίγουρος πως θα πουλούσε — αλλά ότι εν τέλει δεν θα τάραζε τα νερά, I’m proven wrong. Η ιστορία για άλλη μια φορά επαναλαμβάνεται.

Η Apple επανεφεύρεσε τον προσωπικό υπολογιστή. Όχι για τα geek masses — εμάς — αλλά για όλο τον υπόλοιπο κόσμο, που ας μην ξεχνάμε είναι η μεγάλη και δυνατή πλειοψηφία. Δεν θα επεκταθώ άλλο σε αυτό, τα είπαν πολύ καλά ο Στέφανος, o Caleb Elston και ο Ethan Nicholas

There is one more thing. H εκπαίδευση.

Το iPad μπορεί να αλλάξει τον κόσμο έτσι όπως τον ξέρουμε μέσα από την εκπαίδευση και το σχολείο. Και η γνώμη μου είναι πως πρέπει.

Το iPad μπορεί να γίνει το καλύτερο educational tool εκεί έξω, για τον Δυτικό κόσμο και τις αναπτυσσόμενες χώρες.

Φανταστείτε το απλώς.

Τα βιβλία θα μετατραπούν σε pdf ή ebooks. Οικονομία στο χαρτί και στα χρήματα. Eco-friendly & economy friendly. Ευκολία ανανεώσης τους από τις συντακτικές ομάδες των Υπουργείων κάθε χώρας κάθε (μακάρι) ένα-δύο χρόνια, καθώς η γνώση αυξάνεται με αστραπιαίους ρυθμούς.

Ευκολία χρήσης. Ακριβώς αυτό που λένε οι τρεις που ανέφερα πριν (Στέφανος, Caleb, Ethan). Δεν είναι όλοι οι μαθητές — ειδικότερα οι πιτσιρικάδες του δημοτικού και του γυμνασίου, το ίδιο εξοικοιωμένοι με τους υπολογιστές. Μέσω όμως της touch screen και όλης αυτής της “magic” εμπειρίας σε λειτουργικό και λειτουργικότητα – user friendliness, θα αλλάξει αυτή η κατάσταση.

Wifi connectivity. Το iPad μέσω Wifi σε κάθε σχολείο και τάξη θα κάνει την κατάσταση “σχολείο, παράδεισο για τους μαθητές. Θα αναγκάσει στην δημιουργία WLAN εντός όλων τον σχολείων — δημόσιων και μη. Emails με ερωτήσεις προς τους καθηγητές όταν θα είναι εκτός τάξης, ανταλλαγή αρχείων, εκπαιδευτικού υλικού κλπ με τον τρόπο που έγραψε the other day ο Στέφανος και γιατί όχι δημιουργία ενός κοινού Dropbox για την κάθε τάξη.

Βάρος και portability. Είναι μικρό, ελαφρύ, κομψό και χωράει σε κάθε σχολική τσάντα. Πλέον δεν θα χρειάζεται να κουβαλάει ο πιτσιρικάς του δημοτικού παραπανίσσια κιλά στην πλάτη του, παραμόνον ένα slick iPad. Και θα απολαμβάνει περισσότερα features και καλύτερη μαθησιακή εμπειρία.

Ξεχάστε τα OLPC και custom Linux distros. Την ανάγκη για funding. Είναι όλα έτοιμα πλέον — η τεχνολογία υπάρχει, οι πόροι υπάρχουν γιατί η κρίση πέρασε (οκ, στην Ελλάδα τουλάχιστον όχι, αλλά αν ήμουν εγώ Πρωθυπουργός θα έλεγα χαλάλι ας μπούμε και άλλο μέσα, η εκπαίδευση είναι ένα must — δεδομένης και της κατάστασης που επικρατεί).

Αν η Apple και η Υπουργός Παιδείας δουν αυτό το άρθρο και έχουν την θέληση — έχουν και τον χρόνο και τα χρήματα να την υλοποιήσουν. Το μέλλον είναι εδώ, γιατί να καθυστερούμε;

posted: February 16, 2010
under: Apple, Computers, Editorials

23 Responses

  1. HaPagan says:

    Πραγματικά θα μου άρεσε μια τέτοια προοπτική αλλά δε γνωρίζω κατά πόσο η εκπαιδευτική κοινότητα είναι έτοιμη για μια τέτοια αλλαγή.

    Πολύ φοβάμαι ότι οι περισσότεροι θα το δούν ως την κατάλληλη ευκαιρία για εύκολο κέρδος. Άσε που θα κατακριθεί ως περιττό έξοδο…

    Πάντως, πιστεύω ότι το μέλλον βρίσκεται προς αυτή την κατεύθυνση και ότι πρέπει να γίνει πολύ προσεκτικός σχεδιασμός όλων των υποστηρικτικών διαδικασιών (π.χ. ομάδα σύνταξης βιβλίων/pdfs κ.λπ.).

  2. Apostolos says:

    Εάν διατεθεί όπως και τα netbook, ναι, θα υπάρξει ευκαιρία για εύκολο κέρδος. Αλλά αν γίνει μια προσπάθεια διάθεσης μέσω του Υπουργείου στα σχολεία αυτό πλέον δεν θα είναι πρόβλημα.

    Η εκπαιδευτική κοινότητα είναι σε ένα καλό ποσοστό της, έτοιμη – δυστυχώς όμως η μειοψηφία της. Αλλά στο κάτω κάτω, για αυτόν τον κόσμο είναι φτιαγμένο το iPad. Για τους non-tech savvies και με ένα tutoring των 1-2 ωρών, θα είναι έτοιμοι όλοι.

  3. arkoudos says:

    Ναι – αλλά γιατί ipad? Γιατί όχι ebook reader?

    Ειδικά καθώς τα ebook reader παράγονται από διάφορες εταιρίες, ακόμα και ελληνικές, (άρα εξαιρετικά χαμηλότερο κόστος και ελληνική τεχνογνωσία) και το format των βιβλίων είναι ελεύθερο απο και για όλους.

    Η μετατροπή ενός ebook σε multiplatform (να στέλνει email και να διαβάζει στο internet σελίδες), έχει, εξ όσων γνωρίζω, ήδη ξεκινήσει (άλλωστε, η λογική λέει ότι αναφερόμαστε κυρίως σε software, όχι σε hardware προβλήματα και λύσεις).

    Άρα; γιατί αποκλειστικά iPad για αυτή την δουλειά;

  4. Apostolos says:

    @Arkoudos γιατί πολύ απλά iPad είναι ολοκληρομένο pc και μέσα στα άλλα είναι και ebook reader. Ενώ το ebook reader είναι απλά ebook reader. Δεν κάνει τίποτα παραπάνω.

  5. HitMan says:

    Σίγουρα καλή ιδέα, αλλά κι εγώ διαφωνώ με την ιδέα αξιοποίησης του iPad συγκεκριμένα [ δηλαδή ένα κλειστό λειτουργικό ] για τον τομέα της εκπαίδευσης.

    Οι μαθητές δεν χρειάζονται “tap” για να διαβάζουν κάτι… ούτε να ψάχνουν στο App Store για εφετζίδικες εφαρμογές.

    Πόσο μάλλον όταν το κόστος του iPad θα ξεκινάει από 450-500€, είναι αδιανόητο από την στιγμή που το e-ink και τα βασισμένα σε αυτό ebook readers αναπτύσσονται ταχύτατα και κάποια στιγμή θα μπορούμε να έχουμε κάτι τέτοιο με αυξημένα features και κόστος κάτω των 150€ [ lower risk ].

  6. Apostolos says:

    @HitMan κλειστό λειτουργικό μεν, user friendly & easy to use από την άλλη. Φαντάσου πιτσιρίκια να προσπαθούν να καταλαβάνουν το που, πως, γιατί σε κάποια linux distro ή έστω Windows. Φυσικά και αν γίνει deal μέσω υπουργείου κάποιας χώρας + Apple, ούτε συμβόλαια με εταιρεία θα έχει ούτε παραπανίσσια extra χρήματα – στο κόστος ή έστω πολύ μειωμένα. Δηλαδή από 499 (16gb/Wifi) μπορεί να πέσει στα 150-200.

  7. Δυστυχώς αυτό που έγραψες για το OLPC δεν είναι πλέον αλήθεια. Το OLPC έχει την δική του διανομή η οποία είναι πλήρης και σταθερή. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί να μιλάμε για το ipad στην εκπαίδευση (κόστος ~$500) εφόσον υπάρχει το OLPC (κόστος $100) το οποίο βρίσκεται ήδη σε 3 τάξεις δημοτικού στην Ελλάδα.

  8. Apostolos says:

    Γιατί είναι υπολογιστικά πιο δυνατό, σε διαστάσεις μικρότερο-ελαφρύτερο, more easy to use και πιο eye candy στους μαθητές (που ξέρεις, μπορεί να τους κάνει να διαβάζουν περισσότερο).

  9. Ωραία, όταν αγοράσεις το ipad πάρτο και έλα να πάμε με το OLPC σε ένα σχολείο και να δούμε τις αντιδράσεις των παιδιών.
    Και εμένα μου αρέσει εμφανισιακά το ipad αλλά πίστεψε το OLPC δημιουργήθηκε για αυτό ακριβώς τον λόγο. Εκπαίδευση.
    Ας αφήσουμε την προσωπική μας άποψη και ας δούμε τι πραγματικά θέλουν τα παιδιά.
    Το ipad είναι μικρό και ελαφρύ αλλά σίγουρα όχι τόσο ανθεκτικό, εύκολο στη χρήση και με μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας όπως το OLPC.

  10. Apostolos says:

    Εμ, 16 είμαι εγώ, τα ζω κάθε μέρα καταλαβαίνω και ξέρω τι “ζητάμε”. Believe me, αν δουν το iPad vs. anything else θα υπερψηφίσουν για το πρώτο.

  11. Άλλο το εντυπωσιακό και άλλο το ουσιαστικό/λειτουργικό. Θες να μου πεις δηλαδή ότι θα μπορείς να κρατάς εύκολα και γρήγορα σημειώσεις με την οθόνη αφής.
    Το OLPC προορίζεται για τις μικρές τάξεις του σχολείου αλλά πιστεύω με κάποιες μετατροπές στο πληκτρολόγιο και το GUI του, θα μπορέσει να αφομοιωθεί και στις μεγαλύτερες.

    Άσχετο, αλλά το κράτος δεν δίνει επιδότηση για να πάρουν τα παιδιά λαπτοπ στο σχολείο;
    Νομίζω ότι έχουμε αρχίσει να γινόμαστε λίγο άπληστοι :)

  12. Apostolos says:

    Ναι, μπορώ να στο πω. Και ναι, είναι πιο λειτουργικό – όχι μόνο eye-candy.

    Γιατί να γινόμαστε άπληστοι; Κανονικά θα έπρεπε να τα δίνει for free όχι να επιδοτεί ποσοστά.

  13. HitMan says:

    Ας έχουμε πρώτα δωρεάν – και σωστή… – παιδεία [ 100% ] και μετά βλέπουμε για δωρεάν laptops.

    Απόστολε, τα παιδιά των ηλικιών 13-14+, ναι θα υπερψηφίσουν το iPad, αλλά για λάθος λόγους!

    Μην ξεχνάμε ότι από την στιγμή που η Apple το έχει κλειστό και με modified iPhone OS, αυτόματα το αποκλείει από τέτοιες ενέργειες, εκτός αμά είναι να δίνει κάθε χώρα τρελά λεφτά για customized OS [ κι άντε μετά να το χειριστούν αυτό το κάθε χ,ψ υπουργείο… ]

  14. Apostolos says:

    @HitMan Μα φυσικά και συμφωνώ με το να έχουμε σωστή και δωρεάν παιδεία – εδώ απλά μπορούμε να προσθέσουμε και την ύπαρξη ενός school-pc. Και δεν είναι μόνο τα παιδιά 13-14+ που θα το ψηφίσουν όπως και επίσης, που είναι το κακό με το modified iPhone OS?

  15. HitMan says:

    Απόστολε το κακό με το iPhone OS είναι ότι μπορεί να λειτουργήσει μόνο με Apps και χωρίς multitasking [ για την ώρα ] κάτι που δεν είναι φιλικό προς την εκπαίδευση.

    Δεν έχει δημιουργηθεί με αυτό τον σκοπό, γι’ αυτό μίλησα για customized version..

  16. korineto says:

    Το υπουργείο παιδείας δε θα θέλει να μετατρέψει τα απλά βιβλία σε e-books επειδή ζει από αυτά. Κάθε τόσα χρόνια αλλάζουν τα βιβλία και τα ποσά που κερδίζουν είναι τρελά. Αν όμως γίνει κάποια μετατροπή εμείς θα πρέπει να είμαστε χαρούμενοι που οι πολιτικοί θα πάψουν να μας κλέβουν λεφτά και από τα βιβλία.
    Μακάρι να γίνει κάτι τέτοιο.

  17. Apostolos says:

    @Korineto, καιρός όμως είναι να γίνουν κάποιες αλλαγές έστω. Τα βιβλία τα αλλάζουν πολύ σπάνια και συνήθως όχι ριζικά, όμως.

  18. Ναι φυσικό είναι να μην τα αλλάζουν συχνά! Γνωρίζεις τις διαδικασίες για να αλλάξει και να ξανα γραφτεί ένα βιβλίο; Δεν είναι μυθιστορήματα, είναι επιστημονικά βιβλία που απευθύνονται σε παιδιά.

  19. Apostolos says:

    @Bacharakis dude, ελπίζω να ξέρεις πως βιβλία μαθηματικών & φυσικής όπως όμως και άλλα έχουν να ανανεωθούν από τέλη του ’80. Και όλα (σε τεράστιο ποσοστό) είναι κακογραμμένα.

  20. Εμένα γιατί τα συγκεκριμένα βιβλία έγραφαν πάνω ότι γράφτηκαν από 1998 μέχρι 2003?

  21. Apostolos says:

    @Bacharakis ποια βιβλία; Είναι μια σειρά η οποία γράφτηκε ξανά – δεν λέω αλλά και πάλι θέλουν πολύ δουλειά ακόμη. Μερικά είναι ακόμη και μεταφράσεις (κακές) από βιβλία εξωτερικού!

  22. Karik says:

    That’s the best answer by far! Thanks for ctonributnig.